Şikayetvar Şikayet Kaldırma Süreç Nasıl İşler?
İnternet sitelerinin çeşitlenmesiyle birlikte kullanıcıların şikayet etmek istedikleri birimin haberi olsun ya da olmasın çeşitlenen sitelerden veya forum sitelerinden yaşadığı sıkıntıyı diğer internet kullanıcılarına aktarmak isteyenlerin kullanabilecekleri çok sayıda platform ve topluluk ortaya çıkmıştır. Bunların internet ortamında yayılmasıyla da saygınlığını garanti altına almak isteyen ticari birimlerin işleri zora girmekte ve çoğu olumsuz örnekte yorumdan haberleri dahi olmamaktadır. Bu durum da işletmelerin kendilerini yenilemesi ve düzeltmesi imkanını zora sokarak ekonomik faaliyet yürüten birimleri şikayetvar şikayet kaldırma işlemini denemeye zorlamaktadır. Ülkemizde konunun yeterince değer görmemesi neticesinde hukuki altyapıya zemin hazırlayıcı denemeler yapılmamış veya bu süreci başlatacak bir adımlar atılamamıştır. Bu saydığım hususlar doğrultusunda şu an yapılabilecek en mantıklı önlem şikayetvar şikayet silme seçenekleri olarak karşımızda durmaktadır.
Şikayetvar Şikayet Kaldırma Aşamaları
Şikayet silme uygulamasının gerekliliğine şöyle bir örnek verirsek; bir hastanın muayene için internetten randevu aldığını düşünelim. Hasta günler öncesinden randevusunu aldıktan sonra ilk defa karşılaşacağı doktorun muayyenehanesine gelmiştir. Hasta müşteri doğal olarak tatlı ve güler yüz bekler, lakin doktorun da doğal olarak hayat içerisinde karşılaşabileceği sorunlar olmasından ötürü istediği özveriyle işini yapamayabilmektedir. Bu durum karşısında hasta bunu üstüne alınabilir ve aynı zamanda doktorla da bu konuda konuşmak istemez. Hasta önündeki seçeneklere göre ya hastane yönetimine şikayet edebilir ya da eğer doktorun özel muayenehanesi ise bunu yapamayacağı için inernetten doktorun adına başlık açılmışmı bakar ve bulabilirse oraya şikayet yorumu bırakabilir. Bunu yapamasa bile internet çok geniş bir içeriğe sahip olduğu için sosyal medyadan veya ulaşabileceği başka mecralardan bir şekilde kötü yorum yazabilir. Bu durumdan sonra bile doktorun yorumdan haberdar olamaması olağandır. Bu örnekte yaşanan olaya göre ticari amaç güden her bireyin şikayetleri her zaman göremeyeceğini varsayarak şikayetvar şikayet kaldırma yoluna gitmeyi tercih etmesi olağan bir durum olmakla beraber bu durumun farkına varan bizlerle doğrudan iletişime girmeyi tercih edebilir. Bu sayede şikayetvar şikayet silme yapılan müşterimizin ilerde alacağı işler için şansı daha fazla olacaktır.
Şikayetvar şikayet kaldırma vermiş olduğumuz örnekteki gibi bilgi çağında yaşayan bizler için kesinlikle üzerinde durulması gereken bir itibar arttırma çalışması olarak kendine yer edinmiştir. Şikayetvar şikayet silme haberiniz olmayan şikayet yorumlarını bulmakta ve bunları ortadan kaldırmaktadır. Bildiğiniz üzere bir sağlık hizmeti almadan önce insanlar gidecekleri alandaki doktorun ismini araştırmak isterler ve önce kendi çevresinde soruştururlar. Bu soruşturmadan sonuç alamazlarsa şayet insanların gün içinde en çok ziyaret ettikleri yer olan internete bilgisayarlarından veya akıllı telefonlarından girerek, bu yolla araştırma seçeneğini değerlendirirler. Burdan yola çıkarak müşterilerimizin itibarını yükseltmek, onlara bir şans sağlamak için şikayetvar şikayet kaldırma yolunu ekibimizle birlikte geliştirdik. Şikayetvar şikayet silme yapmış olduğumuz bize başvuran müşteriler hizmetten memnun kalmış ve işleri daha da yolunda gitmeye başlamıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder